تولید عسل در سال جاری حدود 8 تا 9 هزار تن است
مدیرعامل اتحادیهی سراسری زنبورداران با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی عسل را در فهرست کالاهایی که واردات آنها ممنوع شده قرار داده بود، افزود: متاسفانه هفته گذشته واردات عسل دوباره آزاد و کام زنبورداران تلخ شد.
عفت رییسی سرحدی با اشاره به كاهش 80 درصدیتولید عسل در سال جاری تصریح كرد: با وجود این كاهش تولید در حال حاضر از تولیدسالهای گذشته عسل در كشور موجود بوده و نیازی به واردات نیست.
وی با اشاره به جمعیت 70 میلیونی كشور ضمن اینكه 50میلیون نفر از این تعداد را مصرفكننده عسل در كشور دانست، افزود: مصرف سرانه عسلدر كشور برای هر نفر نیم كیلو است كه با توجه به این مصرف سرانه همین مقدار تولیدیكه در كشور انجام میشود نیاز كشور را برطرف كرده ضمن اینكه مازاد تولید نیزداریم.
رییسی تولید عسل در سال جاری را حدود 8 تا 9 هزارتن اعلام كرد و با اشاره به اینكه سال گذشته 46 تا 47 هزار تن عسل در كشور تولیدشد، ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته 80 درصد كاهش تولید عسل داریم كه این موضوعبرای مسئولین وزارت جهاد كشاورزی نیز ثابت شده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران با اشاره بهاینكه در كشور 60 هزار زنبورداری داریم، افزود: این تعداد زنبورداری 300 هزار فرصتشغلی در كشور ایجاد كرده است ولی متاسفانه با بیتوجهی به این صنعت این فرصتهایشغلی از بین میرود.
رییسی خاطرنشان كرد: برای شغل زنبورداری تنها 20میلیون تومان سرمایه لازم است كه این رقم یك مزیت محسوب میشود چراكه برای شغلهایدیگر 55 میلیون تومان سرمایه لازم است.
وی در پایان تصریح كرد: بهطور قطع هر زنبورستانی كه رو به نقصان است به ناچار نیروهای خود را تعدیل كرده و فرصتهای شغلی ایجاد شده در این صنعت از بین میرود.