چهارشنبه 03 تیر 1405

flag
  • 1389/11/09 - 12:00
  • تعداد بازدید : 110
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رئیس سازمان دامپزشكی كشور: نوع جدیدی از تب برفكی در كشور گزارش نشده است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هیچ سویه جدید تب برفکی تاکنون گزارش نشده و سویه قبلی هم کاملا کنترل شده است.

دكتر سید محسن دستور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینكه سویه جدیدی از تب برفكی بین دام‌ها گزارش شده است، گفت: هیچ سویه جدید تب برفكی تاكنون گزارش نشده و بیماری‌ تب برفكی همان سویه قبلی است كه كاملا كنترل شده است.

همچنین عبدالحسین دلیمی نیز به خبرنگار فارس گفت: هنوز این موسسه گزارشی از سوی سازمان دامپزشكی كشور در زمینه تب برفكی جدید دریافت نكرده است.

رئیس موسسه تحقیقات واكسن و سرم‌سازی رازی افزود: مرجع تشخیص بیماری‌‌های دامی، سازمان دامپزشكی كشور است كه بعد از تشخیص اولیه برای تحقیقات دقیق و تدارك واكسن و مقابله به موسسه تحقیقات واكسن و سرم‌سازی اعلام می‌كند كه تاكنون چنین گزارشی صورت نگرفته است.

این در حالی است كه امروز مدیرعامل اتحادیه دامداران از شیوع نوع جدیدی از تب برفكی در میان دامداری‌ها و بی اثر بودن واكسن‌های قبلی خبر داده است.

سعید سلطانی با بیان این خبر كه سویه جدیدی از تب برفكی در میان دامها مشاهده شده است، گفت: تب برفكی از مدتی قبل دوباره شیوع پیدا كرده است و هنوز سویه آن مشخص نیست.

وی با بیان اینكه واكسن های قبلی نسبت به این بیماری جدید بی اثر هستند، افزود: هنوز آماری برای تعداد تلفات دام گزارش نشده است؛ همچنین شیوع بیماری به سازمان دامپزشكی گزارش شده تا اقدامات لازم برای قرنطینه انجام گیرد.
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 176659
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور