دوشنبه 01 تیر 1405

flag
  • 1390/02/01 - 12:00
  • تعداد بازدید : 121
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

واردات غیر مجازدام به داخل كشور، مقوله سلامت را به خطر انداخته است

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به قاچاق دام زنده از طریق مبادی غیرمجاز گفت: واردات غیرمجاز دام، سلامت انسان و دامها را به خطر می اندازد.

دكتر محسن مشكات،سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بندرعباس افزود: در صورت مبتلا بودن دام ها به بیماریهای مشترك انسان و دام، بهداشت مردم تهدید می شود.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی مرزهای كشور به خصوص غرب، شرق و جنوب شرقی كار جلوگیری از ورود دام قاچاق به داخل كشور مشكل است و احتمال می رود كه اضافه بر دام زنده فرآورده های دامی قاچاق نیز وارد شود.

این مقام مسوول گفت: تفاوت قیمت به خصوص بالاتر بودن قیمت دام و گوشت در داخل نسبت به كشورهای همسایه از جمله دلایل روی آوردن قاچاقچیان به ورود دام قاچاق شده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشكی كشور گفت: این سازمان مخالف هر گونه تردد غیر مجاز دام بین مرزهای ایران با كشورهای همسایه است اما مسوول مبارزه با قاچاق كالا نیستیم و این وظیفه دیگر دستگاه ها است كه مانع از ورود دام قاچاق به داخل كشور شوند.

مشكات بیان داشت:در كنار گمرك هاو پاسگاه های ایست بازرسی بین شهری انتظامی اقدام به برپایی پست های قرنطینه دامی كرده ایم.
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 176539
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور